Rejselærer 2010-2011

Rejselærer 2010-2011
God påske allesammen!!

mandag den 4. oktober 2010

Hjemmeliv

Hvor det i Danmark har været rekord-regnfuldt, så har der her været lysere og varmere end vanligt. Må vejret bare fortsætte med sol de næste par uger, hvor jeg får besøg fra Danmark
Efterhånden kan man godt se det er mig der bor i lejligheden, jeg har også fundet strikkepindene frem og når jeg prøver at følge nyhederne på Islandsk TV eller ser en god film, så bliver der produceret!
I aften er der en kæmpe demonstration foran rådhuset - folk slår med opvaskebørster på grydelåg, mens der holdes kommunemøde! Folk her vil godt vide hvor nogen af alle de forsvundne islandske kroner er blevet af og de vil have de skyldige straffet. Det lyder ret voldsomt, men det er faktisk så fredeligt, at folk har deres børn med.
I weekenden varmede jeg op til en ny skole ved at gå i svømmebad, udendørs; når man starter i en 40-42 grader varm hot pot kun med hovedet oppe i den friske altlanterhavsluft, så varmes kroppen så meget op at de 7 grader i luften overhovedet ikke føles koldt. Og selv små unger på to år drøner rundt i badetøj - unge og gamle, tykke og tynde: ALLE går i svømmehal.
Min nye skole virker meget imødekommende og jeg har nydt den første dag, hvor eleverne bare ser mig an og overvejer hvordan de kan slippe for at skulle sige noget på dansk. Og så ville de gerne have mig til at sige "chokoladekage", for det lyder åbenbart enormt morsomt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar