Rejselærer 2010-2011

Rejselærer 2010-2011
God påske allesammen!!

søndag den 9. januar 2011

GODT NYTÅR

Der har været stille her på bloggen, jeg har været på ferie i Danmark, og det var fantastisk at komme hjem til noget, der lignede min forestilling om Island: sne overalt. Og hvor var det dejligt med de lange dage! Heroppe er det godt nok mørkt, eller rettere det var endnu mørkere - da jeg tog hjem var solen oppe knapt tre timer, allerede nu er dagen tiltaget .... jeg bilder mig ind jeg kan mærke det. Og når vi runder 1.2 er dagen tiltaget med tre timer. Det er mærkeligt at tænke på, at 1.4 står solen op klokken 6 og går ned lidt før kl 21... Jeg er vel tilbage i Island STADIG uden sne - billedet er fra Tarm i julen - men med frostgrader. Det har blæst kraftigt, jeg kalder det storm, og så går vinden gennem marv og ben, det er så koldt at det prikker i huden og når man kommer ind ligner man en solskoldet. Det er ikke blevet til de lange gåture, det må komme når det bliver ldt varmere. Det var godt at se ungerne i skolerne jeg er på igen, jeg har været på 3 forskellige i december og jeg fortsætter på de samme steder i januar - og jeg GÅR mellem dem. Det tar 15 minutter mellem de to, men når jeg skal fra den tredje, så tar det 20-25 minutter at gå. Jeg er begyndt at bruge hue (tak Dorthe) for ellers bliver mine øre så kolde de kan brækkes af - så må håret klaske!! Jeg vidste ikke der var kameler klar til at blive slugt på Island også...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar