Rejselærer 2010-2011

Rejselærer 2010-2011
God påske allesammen!!

tirsdag den 14. september 2010

På tur til Sydlandet

Så har jeg også været uden for byen - Hanne skulle hente bil i Reykjavik i sidste uge, så jeg tog med hende hjem på weekend 20 kilometer fra Eyahfjallajökull - det var altså mærkeligt at sidde der i Hannes stue og kigge LIGE ud på den vulkan, som kom på alle europæeres læber i foråret - det er toppen med sne på i baggrunden bag det sorte hus.

Og faktisk var der udgangsadvarsler helt herinde i Reykjavik  (120 km) i sidste uge, fordi mængden af aske i luften var sundhedsskadelig - synd man ikke forstod Islandsk, jeg syntes godt nok jeg hostede som en ryger, da jeg var ude.

Nu har jeg så været på arbejde i godt en uge - og det er en kæmpeoplevelse - islændinge er gæstfri. Jeg sagde på lærerværelset, at jeg godt kunne tænke mig at gå til noget kreativt på aftenskole, og WUPTI, så havde en af lærerene printet en stak sider om alle mulige fantastiske kurser.

2 kommentarer:

  1. Det lyder da som om du også arbejder lidt. Sender dig mange tanker herhjemme lige nu - jeg sidder og forbereder oplæg til i eftermiddag om vores Sirene projekt - så du er stadig på herhjemme også. Måske bliver du aftenskolelærer i Islandsk når du kommer hjem eller naturguide? hvad mon du melder dig til?
    Sirenehilsner fra Dorthe

    SvarSlet
  2. Ha, ja jeg vil så godt indrømme, at jeg havde LIDT besvær med at tolke de kurser, der ikke var billeder til... jeg turde ikke melde mig til "Lopapeysuprjón" selvom det er superbilligt i forhold til de andre kurser..."Knipl" eller "Orkering" lyder kendt, men jeg melder mig nok til "Prjónaklukka" og så kan du jo gætte på hvad det er!
    Jo,jeg har nu i 2 uger været i 3 niende klasser og 3 tiende, de har 4 lektioner om ugen, og så er møderne med læreren jo i virkeligheden det, der er det vigtigst.
    Aftenskolelærer i Islandsk - det tror jeg så ikke, men det er smadder-spændende, for det er ikke helt umuligt at forstå.
    Jeg har bestemt mig for at indkøbe "Sirene" i nogle eksemplarer til universitet her - de skal altså kende noget af det fremmest i DK for unge på romanfronten lige nu. Og så kan jeg da måske godt finde på at løfte sløret lidt for vores opgaver også.
    Min underwearable er bare SÅ wearable... det stormer så selv de islandske biler er ved at ryge af vejene, og det sir sgu en del - både om blæsten og bilerne....

    SvarSlet